.
 

017.48 Mi-1 / SM-1

  Warianty malowania
1
SM-1/300 (Mi-1T) ‘13’ nr fabryczny S100001.
Lotnisko Warszawa-Okęcie, pokazy z okazji Święta Lotnictwa, 1 września 1956 roku.
Pierwszy egzemplarz SM-1 zmontowany w WSK PZL-Świdnik. Jedna z czterech maszyn złożona z części dostarczonych z ZSRR, oblatana 13 czerwca 1956 roku. Śmigłowiec w nietypowym malowaniu, pokryty w całości srebrną farbą. W połowie 1958 roku przekazany do 36.SPL (patrz wariant malowania nr 2)
2
SM-1/300 (Mi-1T) ‘bez numeru’ nr fabryczny S100001.
36.Specjalny Pułk Lotniczy. Warszawa-Okęcie, druga połowa 1958 roku.
Śmigłowiec na którym mjr pil. Paweł Tatarkiewicz wykonał spektakularne lądowanie na dachu Grand Hotelu w Warszawie w dniu 4 listopada 1958 roku.
(Malowanie częściowo domniemane)
3
SM-1/300 (Mi-1T) ‘09’ nr fabryczny S112009.
32.Pułk Rozpoznania Artyleryjskiego.
Sochaczew, lata 1963-66.
4
SM-1/300 (Mi-1T) ‘107’ nr fabryczny S101007.
36.Samodzielny Specjalny Pułk Lotniczy.
Warszawa-Okęcie, lata 1957-59.
5
SM-1 (Mi-1) ‘11’ nr fabryczny nieznany.
18.Eskadra Lotnictwa Mieszanego Marynarki Wojennej.
Gdynia-Babie Doły; pierwsza połowa lat 60-tych.
6
SM-1/300 (Mi-1) ‘6004’ nr fabryczny S116004.
47.Pułk Lotnictwa Łącznikowo-Sanitarnego.
Modlin, druga połowa roku 1970.
(Ten sam śmigłowiec także w wariancie malowania nr 7)
7
SM-1/300 (Mi-1) ‘6004’ nr fabryczny S116004.
47.Szkolny Pułk Śmigłowców. Nowe Miasto nad Pilicą, pierwsza połowa roku 1979.
21 czerwca 1979 roku w trakcie lotu szkolnego śmigłowiec został uszkodzony w wyniku popełnionego błędu podczas wykonywania autorotacji. W efekcie złamaniu uległa końcówka belki ogonowej. W 1983 roku śmigłowiec wycofano z eksploatacji.
8
SM-1 (Mi-1) ‘811’ nr fabryczny nieznany.
Lotnictwo Wojskowe Egiptu, lata 60-te.
Zakłady WSK PZL-Świdnik dostarczyły do Egiptu osiemnaście śmigłowców typu SM-1.
(Malowanie domniemane)
9
Mi-1 nr fabryczny nieznany.
Lotnictwo Wojskowe Egiptu, druga połowa lat 50-tych.
Śmigłowiec prezentowany na wystawie sprzętu lotniczego na lotnisku Almaza pod Kairem w 1957 roku. (Malowanie częściowo domniemane)
10
SM-1SZ/600 (Mi-1U) ‘HK-1’ nr fabryczny S1A07029.
KuljLLv (Kuljetuslentolaivue - eskadra szkolno transportowa) Utti, lato 1963 roku.
Jedna z dwóch (obok HK-2) szkolnych wersji SM-1 używanych przez fińskie lotnictwo w latach 1961-66.
11
SM-1SZ/600 (Mi-1U) ‘HK-2’ nr fabryczny S1A07030.
KuljLLv (Kuljetuslentolaivue - eskadra szkolno transportowa) Utti, początek lat 60-tych.
Śmigłowiec dostarczony lotnictwu fińskiemu (razem z HK-1) w kwietniu 1961 roku.
12
Mi-1 ‘16’ nr fabryczny nieznany.
Lotnictwo Wojskowe Albanii, (FUAS - Forcat Ushtarake Ajore Shqipetare)
W roku 1957 Albania zakupiła trzy śmigłowce typu Mi-1.
(Malowanie częściowo domniemane)

 

Rozmiar arkusza kalkomanii:

  • 165x105mm

Instrukcja:

  • 2 arkusze A4

Uwagi:
W zestawie obok elementów oznakowania również pakiet napisów eksploatacyjnych.

Facebook