Warianty malowania | |
1 | SM-1/300 (Mi-1T) ‘13’ nr fabryczny S100001. Lotnisko Warszawa-Okęcie, pokazy z okazji Święta Lotnictwa, 1 września 1956 roku. Pierwszy egzemplarz SM-1 zmontowany w WSK PZL-Świdnik. Jedna z czterech maszyn złożona z części dostarczonych z ZSRR, oblatana 13 czerwca 1956 roku. Śmigłowiec w nietypowym malowaniu, pokryty w całości srebrną farbą. W połowie 1958 roku przekazany do 36.SPL (patrz wariant malowania nr 2) |
2 | SM-1/300 (Mi-1T) ‘bez numeru’ nr fabryczny S100001. 36.Specjalny Pułk Lotniczy. Warszawa-Okęcie, druga połowa 1958 roku. Śmigłowiec na którym mjr pil. Paweł Tatarkiewicz wykonał spektakularne lądowanie na dachu Grand Hotelu w Warszawie w dniu 4 listopada 1958 roku. (Malowanie częściowo domniemane) |
3 | SM-1/300 (Mi-1T) ‘09’ nr fabryczny S112009. 32.Pułk Rozpoznania Artyleryjskiego. Sochaczew, lata 1963-66. |
4 | SM-1/300 (Mi-1T) ‘107’ nr fabryczny S101007. 36.Samodzielny Specjalny Pułk Lotniczy. Warszawa-Okęcie, lata 1957-59. |
5 | SM-1 (Mi-1) ‘11’ nr fabryczny nieznany. 18.Eskadra Lotnictwa Mieszanego Marynarki Wojennej. Gdynia-Babie Doły; pierwsza połowa lat 60-tych. |
6 | SM-1/300 (Mi-1) ‘6004’ nr fabryczny S116004. 47.Pułk Lotnictwa Łącznikowo-Sanitarnego. Modlin, druga połowa roku 1970. (Ten sam śmigłowiec także w wariancie malowania nr 7) |
7 | SM-1/300 (Mi-1) ‘6004’ nr fabryczny S116004. 47.Szkolny Pułk Śmigłowców. Nowe Miasto nad Pilicą, pierwsza połowa roku 1979. 21 czerwca 1979 roku w trakcie lotu szkolnego śmigłowiec został uszkodzony w wyniku popełnionego błędu podczas wykonywania autorotacji. W efekcie złamaniu uległa końcówka belki ogonowej. W 1983 roku śmigłowiec wycofano z eksploatacji. |
8 | SM-1 (Mi-1) ‘811’ nr fabryczny nieznany. Lotnictwo Wojskowe Egiptu, lata 60-te. Zakłady WSK PZL-Świdnik dostarczyły do Egiptu osiemnaście śmigłowców typu SM-1. (Malowanie domniemane) |
9 | Mi-1 nr fabryczny nieznany. Lotnictwo Wojskowe Egiptu, druga połowa lat 50-tych. Śmigłowiec prezentowany na wystawie sprzętu lotniczego na lotnisku Almaza pod Kairem w 1957 roku. (Malowanie częściowo domniemane) |
10 | SM-1SZ/600 (Mi-1U) ‘HK-1’ nr fabryczny S1A07029. KuljLLv (Kuljetuslentolaivue - eskadra szkolno transportowa) Utti, lato 1963 roku. Jedna z dwóch (obok HK-2) szkolnych wersji SM-1 używanych przez fińskie lotnictwo w latach 1961-66. |
11 | SM-1SZ/600 (Mi-1U) ‘HK-2’ nr fabryczny S1A07030. KuljLLv (Kuljetuslentolaivue - eskadra szkolno transportowa) Utti, początek lat 60-tych. Śmigłowiec dostarczony lotnictwu fińskiemu (razem z HK-1) w kwietniu 1961 roku. |
12 | Mi-1 ‘16’ nr fabryczny nieznany. Lotnictwo Wojskowe Albanii, (FUAS - Forcat Ushtarake Ajore Shqipetare) W roku 1957 Albania zakupiła trzy śmigłowce typu Mi-1. (Malowanie częściowo domniemane) |
Rozmiar arkusza kalkomanii:
Instrukcja:
Uwagi:
W zestawie obok elementów oznakowania również pakiet napisów eksploatacyjnych.