.
 

002.72 Su-7BM/BKŁ

  Warianty malowania
1
Su-7BM ‘01’ nr fabryczny 5301.
5.“Pomorski” Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Szturmowego.
Bydgoszcz połowa lat 60-tych.
Jeden z pierwszych samolotów typu Su-7 w lotnictwie polskim, dostarczony w czerwcu 1964 roku. Wygląd z początkowego okresu służby. W tym czasie samolot nie posiadał peryskopu na limuzynie, oraz drugiej pary pylonów pod skrzydłami.
2
Su-7 BKŁ ‘911’ nr fabryczny 7911.
3.“Pomorski” Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego.
Bydgoszcz pierwsza połowa lat 70-tych.
Jeden z ostatnich samolotów dostarczonych do Polski z 36 maszyn bojowych jakie zostały zamówione. Przyjęty w maju 1972 roku.
3
Su-7 BKŁ ‘816’ nr fabryczny 7816.
3.“Pomorski” Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego.
Bydgoszcz przełom lat 1989/90.
Wygląd z końcowego okresu służby, krótko po przeprowadzonym remoncie.
4
Su-7BKŁ ‘808’ nr fabryczny 7808.
3.“Pomorski” Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego.
Bydgoszcz przełom lat 1989/90
5
Su-7BKŁ ‘21’ nr fabryczny 6021.
5.“Pomorski” Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego.
Bydgoszcz druga połowa roku 1966.
Samolot dostarczony w lipcu 1966 roku, ale już w październiku następnego roku rozbity w wyniku zatarcia silnika. Pilot bezpiecznie katapultował się z samolotu.
6
Su-7 BKŁ ‘14’ nr fabryczny 6014.
5.“Pomorski” Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego.
Bydgoszcz druga połowa roku 1966.
Samolot dostarczony w lipcu 1966 roku, w tej samej partii co maszyna ‘21’.
7
Su-7BM ‘06’ nr fabryczny 5306.
3.“Pomorski” Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego.
Bydgoszcz pierwsza połowa lat 70-tych.
Samolot dostarczony w czerwcu 1964 roku. Wygląd samolotu z okresu nieco późniejszego jak przedstawiony wcześniej egzemplarz ‘01’. W tym czasie samolot nie posiadał peryskopu na limuzynie, oraz drugiej pary pylonów pod skrzydłami. Posiadał natomiast dodatkowy, większy panel blachy żaroodpornej na kadłubie przy lewym działku.
8
Su-7BM ‘02’ nr fabryczny 5302.
3.“Pomorski” Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego.
Bydgoszcz druga połowa roku 1988.
Wygląd z końcowego okresu służby, krótko po przeprowadzonym remoncie w trakcie którego płatowiec pokryto mieszaniną lakieru bezbarwnego i proszku aluminiowego. Samolot posiada zamontowany na limuzynie peryskop, drugą parę pylonów pod skrzydłami, oraz większy panel blachy żaroodpornej przy lewym działku.
9
Su-7BKŁ ‘810’ nr fabryczny 7810.
3.“Pomorski” Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego.
Bydgoszcz druga połowa lat 70-tych.
Samolot dostarczony w kwietniu 1972 roku. Utracony w katastrofie 10 lat później, w listopadzie roku 1982.
10
Su-7BKŁ ‘821’ nr fabryczny 7821.
3.“Pomorski” Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego.
Bydgoszcz rok 1988.
Wygląd samolotu krótko po przeprowadzonym remoncie w trakcie którego płatowiec pokryto mieszaniną lakieru bezbarwnego i proszku aluminiowego.
11
Su-7BKŁ ‘819’ nr fabryczny 7819.
3.“Pomorski” Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego.
Bydgoszcz przełom lat 1989/90.
Wygląd z końcowego okresu służby. Płatowiec pokryty mieszaniną lakieru bezbarwnego i proszku aluminiowego. Powłoka lakiernicza zużyta, ciemniejsza i lekko zmatowiona w porównaniu do samolotów z nowym lakierem.
12
Su-7BKŁ ‘19’ nr fabryczny 6019.
3.“Pomorski” Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego.
Bydgoszcz rok 1977.
13


Su-7BKŁ ‘19’ nr fabryczny 6019.
3.“Pomorski” Pułk Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego.
Bydgoszcz rok 1988.

Schematy nr 12 i 13 przedstawiają ten sam samolot lecz z innego okresu czasu. W obu przypadkach samolot ma zamontowany peryskop na limuzynie i drugą parę pylonów pod skrzydłami. Płatowce pokryte mieszaniną lakieru bezbarwnego i proszku aluminiowego.

 

Rozmiar arkusza kalkomanii:

  • 140x120mm

Instrukcja:

  • 2 arkusze A3 & A4

Uwagi:
W zestawie obok elementów oznakowania również komplet napisów eksploatacyjnych.

 

Facebook