Warianty malowania | |
1 | RWD-8 (dwl) SP-ZHP nr fabryczny ??? (prawdopodobnie 129) Lotnisko Muchowiec pod Katowicami, kwiecień 1938 roku. Samolot ufundowany w 1935 roku przez pracowników Polskiej Akcyjnej Spółki Telefonicznej ‘PAST’ dla Związku Harcerstwa Polskiego. W kwietniu 1938 roku wchodził w skład ekipy harcerskiej biorącej udział w uroczystościach z okazji 25-lecia skautingu węgierskiego w Budapeszcie. Na kadłubie zamantowano specjalny stelaż do holowania szybowców. |
2 | RWD-8 (dwl) SP-BKW nr fabryczny 200. właściciel - Aeroklub Warszawski, sierpień 1938 rok. Pod kabiną umieszczono okolicznościowy napis „Nasza 200”. Samolot był 200 egzemplarzem RWD-8 wyprodukowanym przez Doświadczalne Warsztaty Lotnicze. Na okapotowaniu silnika namalowano numer konkursowy ‘12’ na czas „VIII Krajowych Zawodów Lotniczych” rozegranych w dniach 19-25 sierpnia 1938 roku. Załoga w składzie Mieczysław Urban i Jerzy Różański w klasyfikacji końcowej zajęli 7 miejsce. Samolot wystawiony do zawodów prawdopodobnie w zastępstwie innej maszyny ‘SP-BKX’. |
3 | RWD-8 (dwl) SP-BCB nr fabryczny 136. właściciel - Ministerstwo Komunikacji, Aeroklub Krakowski, maj 1937 roku. Samolot na którym załoga w składzie Pietrzyk oraz Korski (nie udało się ustalić imion) brała udział w zawodach jakie odbyły się w połowie mają 1935 roku, „VIII Lot Południowo-Zachodniej Polski im. kap. pil. Franciszka Żwirki”, zajmując w końcowej klasyfikacji drugą lokatę. Na czas zawodów, na okapotowaniu silnika namalowano numer konkursowy ‘14’. |
4 | RWD-8 (dwl) SP-AMW nr fabryczny 91. Aeroklub Krakowski, druga połowa 1935 roku. Samolot należał do wiceprezesa Aeroklubu Krakowskiego dr med. Kazimierza Michalika. Na usterzeniu pionowym namalowano symbol medycyny, laskę Eskulapa. |
Rozmiar arkusza kalkomanii:
Instrukcja:
Uwagi:
W zestawie zawarto zdublowane elementy, dopasowane do modeli różnych producentów.